Działalność Referatu Świadczeń Rodzinnych
W ramach szerokiej działalności Referatu Świadczeń Rodzinnych w Urzędzie Gminy Lubień, w latach 2015–2018 realizowano wszelkie zadania z zakresu:
- ustawy o świadczeniach rodzinnych;
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
- ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci – PROGRAM 500+;
- rządowego programu DOBRY START 300+.
Wszyscy petenci byli przyjmowani na bieżąco bez żadnych zatorów i opóźnień.
Wnioski i wynikające z nich decyzje, a następnie wypłaty realizowane były terminowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Samych decyzji przyznających świadczenie wydano około 8000, a przecież nie wszystkie sprawy kończą się wydaniem decyzji.
Obsługa mieszkańców w zakresie świadczeń rodzinnych jest bardzo dobra, a każdy potrzebujący pomocy przy załatwianiu formalności w tym zakresie może liczyć na fachową pomoc.